• Tabletki na odchudzanie
    Chudnij z głową. Moda na szczupłą sylwetkę obowiązuje cały czas. Już od jakiegoś czasu w gazetach, internecie i w telewizji aż roi się od rozmaitych porad, jak zgubić zbędne kilogramy. …
  • Pomoc psychologiczna warszawa
    Dla kogo pomoc psychologa. W życiu każdego człowieka może się zdarzyć sytuacja, że nie będzie on mógł samodzielnie poradzić sobie ze swoimi problemami. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest pomoc psychologiczna Warszawa …
  • Leczenie in vitro
    Szansa na macierzyństwo. Wiele kobiet marzy o posiadaniu potomstwa i wiąże z tym wiele planów na przyszłość. Niestety, czasami pary latami starają się o dziecko, a farmakologiczne leczenie bezpłodności nie …

Nauczanie języka polskiego zarówno w szkole podstawowej jak i średniej opiera się nie tylko na gramatyce i ortografii, ale ma na celu nauczyć także poprawnego pisania. Umiejętność formułowania tekstów niezależnie od tematu i długości jest bardzo potrzebna. Dlatego w programie nauczania języka polskiego wprowadzono lektury. Są to wartościowe książki posiadające określoną treść. Znajomość problematyki utworu, charakterystyki bohaterów znacznie ułatwia pisanie wypracowania, które jest najczęściej zadawana pracą na podsumowanie omówienia lektury. Obecne na rynku wydawniczym i w internecie ściągi takie jak streszczenia, opracowania, charakterystyki przedstawiają zazwyczaj czyjś punkt widzenia, który nie koniecznie musi być zbliżony do naszego. Niestety coraz mniej uczniów czyta zadane lektury. Posiłkują się oni zazwyczaj gotowymi opracowaniami. W internecie można znaleźć właściwie opracowanie każdego tematu. Jest to zgubne dla uczniów ponieważ nie uczy samodzielnego myślenia, kreatywnego tworzenia. Panuje przekonanie, że obowiązkowe lektury są nudne, ale nie zostały one wybrane przypadkowo. Zawierają treści i przesłania, które są niezbędne każdemu uczniowi. Niestety dopiero później człowiek zdaje sobie sprawę z popełnionych błędów.

Leave a Reply