• Co można osiągnąćCo można osiągnąć
    Na początku swojego zainteresowania komputerami, każdy informatyk in spe cieszy się z najdrobniejszego wykonanego pozytywnie zadania. Wszystkie udane akcje pomagają mu budować doświadczenie i zyskiwać potrzebne umiejętności – to może nic …
  • Pisanie prac!Pisanie prac!
    Pisanie prac może być łatwe?. Nie masz pomysłu na to, jak zabrać się za przygotowanie swej pracy dyplomowej? Szukasz wsparcia w realizacji ważnego projektu szkolnego? A może potrzebujesz fachowej pomocy …
  • Skutki braku edukacjiSkutki braku edukacji
    Skutki braku edukacji są znane każdemu z nas. W pierwszej kolejności są one związane z brakiem dobrej pracy. Nikt nie weźmie do pracy na wysokie stanowisko osoby, która ukończyła podstawówkę …

Nauczanie języka polskiego zarówno w szkole podstawowej jak i średniej opiera się nie tylko na gramatyce i ortografii, ale ma na celu nauczyć także poprawnego pisania. Umiejętność formułowania tekstów niezależnie od tematu i długości jest bardzo potrzebna. Dlatego w programie nauczania języka polskiego wprowadzono lektury. Są to wartościowe książki posiadające określoną treść. Znajomość problematyki utworu, charakterystyki bohaterów znacznie ułatwia pisanie wypracowania, które jest najczęściej zadawana pracą na podsumowanie omówienia lektury. Obecne na rynku wydawniczym i w internecie ściągi takie jak streszczenia, opracowania, charakterystyki przedstawiają zazwyczaj czyjś punkt widzenia, który nie koniecznie musi być zbliżony do naszego. Niestety coraz mniej uczniów czyta zadane lektury. Posiłkują się oni zazwyczaj gotowymi opracowaniami. W internecie można znaleźć właściwie opracowanie każdego tematu. Jest to zgubne dla uczniów ponieważ nie uczy samodzielnego myślenia, kreatywnego tworzenia. Panuje przekonanie, że obowiązkowe lektury są nudne, ale nie zostały one wybrane przypadkowo. Zawierają treści i przesłania, które są niezbędne każdemu uczniowi. Niestety dopiero później człowiek zdaje sobie sprawę z popełnionych błędów.

Leave a Reply