• Imprezy firmowe – WarszawaImprezy firmowe – Warszawa
    Impreza firmowa. Impreza firmowa to dopiero ważne wydarzenie dla całej firmy. Według mnie takie zabawy powinny odbywać się przynajmniej dwa razy w roku. Według mnie akurat takie dwie imprezy nie …
  • Praca w budownictwiePraca w budownictwie
    Budownictwo. Praca w budownictwie – czy w dzisiejszych czasach się opłaca tam pracować? Czy warto po tyle godzin harować na budowie? Liczyć się z tym, że dzień w pracy będzie …
  • Witamina d 3Witamina d 3
    Niezbędna witamina. Dietetycy nie bez powodu zalecają każdemu urozmaiconą dietę. Dotyczy to nawet osób odchudzających się, które bardziej niż pozostałe skłonne są do wyrzeczeń i wykluczania z jadłospisu dużej grupy …

Nauczanie języka polskiego zarówno w szkole podstawowej jak i średniej opiera się nie tylko na gramatyce i ortografii, ale ma na celu nauczyć także poprawnego pisania. Umiejętność formułowania tekstów niezależnie od tematu i długości jest bardzo potrzebna. Dlatego w programie nauczania języka polskiego wprowadzono lektury. Są to wartościowe książki posiadające określoną treść. Znajomość problematyki utworu, charakterystyki bohaterów znacznie ułatwia pisanie wypracowania, które jest najczęściej zadawana pracą na podsumowanie omówienia lektury. Obecne na rynku wydawniczym i w internecie ściągi takie jak streszczenia, opracowania, charakterystyki przedstawiają zazwyczaj czyjś punkt widzenia, który nie koniecznie musi być zbliżony do naszego. Niestety coraz mniej uczniów czyta zadane lektury. Posiłkują się oni zazwyczaj gotowymi opracowaniami. W internecie można znaleźć właściwie opracowanie każdego tematu. Jest to zgubne dla uczniów ponieważ nie uczy samodzielnego myślenia, kreatywnego tworzenia. Panuje przekonanie, że obowiązkowe lektury są nudne, ale nie zostały one wybrane przypadkowo. Zawierają treści i przesłania, które są niezbędne każdemu uczniowi. Niestety dopiero później człowiek zdaje sobie sprawę z popełnionych błędów.

Leave a Reply